Michał Krawczyk

Radny Lublina – śmiałe czyny, nie puste słowa

Jasna, długa, prosta, szeroka jak morze ale NIE Trasa Łazienkowska, tylko…

Kilka dni temu miałem okazję obejrzeć najważniejsze punkty budowy obwodnicy Lublina. Przyznam, że skala przedsięwzięcia robi ogromne wrażenie. Obwodnica jest bowiem częścią drogi ekspresowej S17. Dwa pasy w każdą stronę, szerokie pobocze, a po środku pas zieleni.

W czerwcu przyszłego roku objedziemy Lublin od północy mając do wyboru kilka wjazdów do Lublina: z węzła Mełgiew (nową ul. Mełgiewską), z węzła Łęczna (ul. Turystyczna) z węzła Lubartów (al. Spółdzielczości Pracy) i z węzła Dąbrowica (przedłużeniem al. Solidarności równolegle do obecnej al. Warszawskiej).

Planowany przebieg obwodnicy (źródło: GDDKiA)

Dojazdy do obwodnicy i jej poszczególne węzły będą oddawane w różnym czasie. Najwcześniej, bo w grudniu tego roku, zakończy się budowa węzła Mełgiew i dojazdu do niego. Obecnie miejsce to wygląda tak:

Dojazd do węzła Mełgiew

W sierpniu przyszłego roku będziemy już mogli wyjechać z Lublina do Warszawy nową al. Solidarności wprost na skończoną już drogę S17. Obecnie przedłużenie al. Solidarności wygląda tak:

od strony S17:

Solidarności od S17

A od ul. Głównej (mniej więcej w połowie swej długości) tak:

Solidarności od Głównej

I jeszcze jedna dobra informacja. Na ten rok Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje ogłoszenie przetargu na zachodnią część obwodnicy Lublina.

Comments are closed.