Pan Tadeusz Kościński
Minister Finansów
Szanowny Panie Ministrze,
od 8 maja br. możliwa jest wizyta w urzędach skarbowych w sytuacjach wyjątkowych, których nie można załatwić przez e-usługi. Przykładem jest Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie, gdzie klienci przyjmowani są jedynie trzy dni w tygodniu – w poniedziałki w godz. 12-18, środy: 9-15 oraz piątki: 9-13, przy czym jednocześnie w urzędzie może przebywać 7 interesantów. Załatwienie sprawy w wyznaczone dni jest bardzo trudne. Przed Pierwszym Urzędem Skarbowym w Lublinie przy ul. Sądowej ustawiają się długie kolejki. Dla urzędu preferowane formy kontaktu to nadal mail i telefon. Natomiast klienci skarżą się, że kontakt telefoniczny jest praktycznie niemożliwy, a kontakt przez e-mail jest bardzo wydłużony.
W związku z powyższym zwracam się do Pana Ministra z następującymi pytaniami:
- Czy ministerstwo zakłada zwiększenie liczby godzin przyjmowania interesantów?
- Czy ministerstwo rozważa zmianę systemu obsługi interesantów ze względu na uciążliwości, które są obecne w skali całego kraju?
Z poważaniem
Michał Krawczyk
Poseł na Sejm RP