Szanowny Panie Ministrze,
remont torów na trasie Lublin – Warszawa trwał od 2017 roku i został już zakończony. Jednakże przed remontem trasę można było pokonać najszybciej w 135 minut, dziś jest to o jedyne 11 minut krócej. Warto przypomnieć, że jest to efekt inwestycji wartej 3,5 mld zł.
Zdumiewa fakt, że mimo tak kosztownej inwestycji nie pomyślano o rzeczach tak absolutnie niezbędnych jak to, aby ruch pociągów mógł odbywać się sprawnie. W miejscowości Sadurki jest obecnie budowana stacja w postaci dodatkowego toru, po to, aby szybszy pociąg mógł wyprzedzić pociąg, który jedzie wolniej, na przykład składy, które wiozą węgiel z Bogdanki. Wydawane są kolejne miliony mimo faktu, że kilka miesięcy temu zakończył się remont torów wart 3,5 mld zł.
W związku z powyższym zwracam się o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
- Dlaczego wyżej wspomniany, obecnie budowany tor w Sadurkach nie został ujęty w już zakończonej inwestycji wartej 3,5 mld zł?
- Kto odpowiada za brak ujęcia obecnie budowanego dodatkowego toru w Sadurkach w już zakończonej inwestycji wartej 3,5 mld zł?
- Jaki jest całkowity koszt realizowanej obecnie inwestycji – budowy dodatkowego toru w Sadurkach?