Szanowny Panie Ministrze,
Od kilku tygodni trwa kampania reklamowa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów pod hasłem „Chronimy rodziny, obniżamy podatki”. Ma być to promocja tak zwanej rządowej tarczy antyinflacyjnej. Przypomnijmy, że inflacja w grudniu 2020 r. wyniosła 8,6%. Jednak niełatwo znaleźć korzyści dla obywateli płynące ze wspomnianej kampanii, oczywiście poza funkcją propagandową mającą przynieść korzyści dla rządu.
Kampania realizowana jest na wielu płaszczyznach w postaci spotów radiowych i telewizyjnych, tablic reklamowych, reklam w prasie czy sponsorowanych postów ze spotami i grafikami publikowanych na portalach internetowych. Wszystkie te działania mają być realizowane od 21 grudnia 2021 r. do 31 stycznia 2022 r.
W związku z powyższym zwracam się o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
- Ile wyniosły całkowite koszty wyżej opisanej kampanii pod hasłem „Chronimy rodziny, obniżamy podatki”?
- Ile wyniosły koszty spotów telewizyjnych i radiowych?
- Ile wyniosły koszty tablic reklamowych?
- Ile wyniosły koszty reklam w prasie ogólnopolskiej i lokalnej?
- Ile wyniosły koszty sponsorowanych postów z grafikami i spotami publikowanych w portalach internetowych?
- Ile wyniosły koszty reklam w sieci Google Display Network?
- Ile wyniosły koszty innych działań reklamowych nie wymienionych powyżej?
- Ile wyniosły koszty zaprojektowania oraz produkcji materiałów reklamowych? Jaka osoba fizyczna, firma lub inny podmiot odpowiedzialny jest za realizację tego zlecenia? Na podstawie jakiego postępowania został wybrany?
- W ramach jakiego postępowania wyłoniono media, w których realizowania jest kampania? Jakie koszty mają zostać poniesione w rozbiciu na poszczególne media?
- Jaki skutek dla obywateli ma przynieść realizacja kampanii pod hasłem „Chronimy rodziny, obniżamy podatki”?